WKOPI.PL Poniżej przedstawiamy kopię sfotografowanej strony internetowej http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/czym-sie-roznia-opony-zimowe-od-letnich/jqpxtm przez WKOPI.PL. Kopia przedstawia stan strony na 2016-11-02 13:47:19 CET z pominięciem treści ładowanych dynamicznie przy każdym wyświetleniu danej strony internetowej. Aktualnie strona może wyglądać zupełnie inaczej.

| START | Fotografia poniższej strony | Zrób zdjęcie strony internetowej | Szukaj | Zgłoś naruszenie zasad | Regulamin | Kontakt |
 



Korzystając z serwisu wkopi.pl akceptujesz postanowienia regulaminu.
Czym się różnią opony zimowe od letnich? - Moto
wczoraj 08:44

Czym się różnią opony zimowe od letnich?

Sezonowa wymiana opon to czynność, do której trzeba przekonywać coraz mniej kierowców. Niestety, nadal niewielu wie, kiedy jest właściwy moment na montaż opon zimowych. Zobaczcie, czym różnią się opony zimowe od letnich i kiedy trzeba je montować w aucie.

Udostępnij
174
Skomentuj
Czym się różnią opony zimowe od letnich?
Udostępnij
174
Polecamy:
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo










Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

No photo
No photo ~xiong mao Użytkownik anonimowy
~xiong mao
No photo ~xiong mao Użytkownik anonimowy
do ~frajer:
No photo ~frajer Użytkownik anonimowy
wczoraj 13:20 użytkownik ~frajer napisał
Opony tzw zimowe wymyslono w jednym celu: podwoic sprzedaz. Cala reszta to bajkopisarstwo na uzytek marketingu. Poza sytuacjami exstremalnymi i i specjalistycznym zastosowaniem profesjonalnym, pozytek z opon zimowych odczuwaja: warsztaty wymiany opon, pro
Nie bardzo Ciebie rozumiem , podwoić sprzedaż. Jedne i drugie opony kosztują podobne pieniądze i na obu rodzajach przejechać można podobną ilość kilometrów. A więc jeśli w roku przejeżdżam 20 tyś km to podzielić na dwa na każdym komplecie opon po 10 tyś. Jeśli opona wytrzyma 20 tyś to używając dwa komplety jeżdżę dwa razy dłużej . Sumując koszty opon są takie same w przypadku używania stale jednego kompletu jak i dwóch . Tyle że na oponach zimowych w zimowym sezonie na pewno jeździ się bezpieczniej , bo nie wiesz jakie warunki można spotkać na trasie . O ile nie jeździsz w koło swojej chałupki i jesteś dumny jaki to z Ciebie nie kierowca od pokonywania centymetrowych zasp i wiejskich kałuż ......
wczoraj 14:00 | ocena: 83%
Liczba głosów:350
83%
17%
| odpowiedzi: 54
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pepe pan dziobak Użytkownik anonimowy
~pepe pan dziobak
No photo ~pepe pan dziobak Użytkownik anonimowy
do wojtekpolska69:
No photo wojtekpolska69 Onet Zobacz profil
wczoraj 16:37 użytkownik wojtekpolska69 napisał:
"Tak myślałem, że jesteś miejskim kierowcą" myśl dalej może coś wymyślisz :):):)
Tak jak pisałem wierz dalej że opony ochronią cie przed wypadkiem a nie myślenie to te swoje doświadczenie zabierzesz doi groby.
I mało mnie obchodzi kogo ty chcesz czy nie n
A ja tobie nie życzę niczego złego. Taka różnica w kulturze, tylko nieco starszy kolego. Życzę za to, żebyś zmądrzał bez przykrych doświadczeń. Jeśli ostrożność masz za chojractwo to coś nie tak jest z logiką twojego myślenia. Chojrak to raczej taki właśnie co go reguły nie obowiązują, bo jest przecież taki "mądry" i "sprawny".
Ja doskonale wiem, że na drodze może zdarzyć wszystko, niezależnie od mojej ostrożności. Można też popełnić jakiś błąd i tyle. Jeśli natomiast życzysz mi wypadku, bo nie podoba ci się moja argumentacja, to wymyśl sobie dowolny, wulgarny epitet i powiedz go sobie do lustra, a najlepiej walnij się pięścią w twarz.
wczoraj 17:26 | ocena: 93%
Liczba głosów:95
93%
7%
| odpowiedzi: 8
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pepe pan dziobak Użytkownik anonimowy
~pepe pan dziobak
No photo ~pepe pan dziobak Użytkownik anonimowy
do wojtekpolska69:
No photo wojtekpolska69 Onet Zobacz profil
wczoraj 13:27 użytkownik wojtekpolska69 napisał:
Czy ty nazywasz "zimą" 5 stopni i opady deszczu ????
Wierz dalej w bajki które tu wypisują (chyba za kasę wzięta od producentów) a testy niezależne pokazały jakie to kłamstwo z zimówkami.
Sam jeżdżę na całorocznych od 10 lat.
Jakie testy? Niezależne? Od czego niezależne? Brednie i tyle. Robię około 40 tys. km rocznie i widzę co się dzieje jak tacy mądrale jak Ty, niespodziewanie, w styczniu czy lutym zobaczą kilka cm śniegu na drodze, czy o zgrozo, ubity śnieg. Sam dobrych kilka lat temu przetrzymałem się na letnich do pierwszego opadu śniegu, a akurat byłem dobrych kilkadziesiąt km od domu. Jazda bokiem po wyprofilowanych łukach na Zakopiance wyleczyła mnie z takich "oszczędności".
Ciekawe jakie jeszcze "niezależne" opinie podzielasz...
wczoraj 15:08 | ocena: 73%
Liczba głosów:163
73%
27%
| odpowiedzi: 30
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo zimny lech warszawski Onet Zobacz profil
zimny lech warszawski :
No photo zimny lech warszawski Onet Zobacz profil
Opony zimowe, opony letnie, poduszki, kurtyny inne zabezpieczenia a i tak to nic nie da bo Polscy kierowcy zapominają zabrać mózgu ze sobą wsiadając do samochodu.
Co z tego że ma opony zimowe jak nie ustępuje pierwszeństwa, przejeżdża na czerwonym, jedzie za szybko.
Zimą każdego dnia pokazują wraki z założonymi zimówkami po wypadku.

Dopóki kierowcy nie zaczyna myśleć a swoja "fantazje ułańska" pokazywać tylko w łóżku to nic nie dadzą żadne zabezpieczenia.
wczoraj 18:14 | ocena: 94%
Liczba głosów:258
94%
6%
| odpowiedzi: 6
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tadek Użytkownik anonimowy
~Tadek :
No photo ~Tadek Użytkownik anonimowy
Opony letnie dobrze się spisują nawet około 0 stopni, zimówki dopiero zyskują przewagę na lekkim przymrozku i śniegu oczywiście, bo przecież na lodzie jedna i druga nie ma szans i nie wciskajcie kitu e jest inaczej na lód tylko opony z kolcami czy łańcuchami. W tamtą zimę w ogóle nie zmieniałem bo się zwyczajnie nie opłacało, przez co byłem zdumiony że moje letnie opony asymetryczne tak dobrze dają radę na śniegu i ubitym śniegu la drodze. Ani razu nie wpadłem w poślizg, tylko oczywiście trzeba jeździć z głową. Jak czytam że w październiku trzeba zmieniać opony to myślę zę to piszą idioci co chcą zarobić na oponach. Opony jak już zmienia się jak są ku temu warunki a nie zależnie od miesiąca. Po co mam zmieniać jak temperatura dodatnia i brak śniegu, czy nawet lekki mróz ale ciągle Słońce świeci nie ma opadów przez miesiąc dwa.
wczoraj 11:44 | ocena: 51%
Liczba głosów:353
49%
51%
| odpowiedzi: 56
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~debolszoj Użytkownik anonimowy
~debolszoj
No photo ~debolszoj Użytkownik anonimowy
do ~Tadek:
No photo ~Tadek Użytkownik anonimowy
wczoraj 11:44 użytkownik ~Tadek napisał
Opony letnie dobrze się spisują nawet około 0 stopni, zimówki dopiero zyskują przewagę na lekkim przymrozku i śniegu oczywiście, bo przecież na lodzie jedna i druga nie ma szans i nie wciskajcie kitu e jest inaczej na lód tylko opony z kolcami czy łańcuch
przejechałem około milion kilometrów, ale nie odważył bym się przy dzisiejszym natężeniu ruchem lecieć w kilkuset kilometrową trasę na letnich oponach w zimie. Albo mało jeszcze widziałeś, albo jesteś debeściakiem. Mam nadzieję że nie spotkam Cię na zakręcie gdy nagle w ciepłą zimę napada śniegu. ryzyko lubię, ale po co narażać innych? Myślałeś o tym?
Co do opon letnich na śnieg - kierunkowych- jak to napisałeś - pozwól że przemilczę -załóż zimówki i sobie porównaj bo nie wiesz o czym piszesz. Ba, załóż najtańsze zimówki i porównaj z najdroższymi letnimi, a potem napisz, ale tak szczerze - ja wiem o czym pisze - ty chyba jednak nie.
wczoraj 19:43 | ocena: 90%
Liczba głosów:29
90%
10%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~de Lux Użytkownik anonimowy
~de Lux :
No photo ~de Lux Użytkownik anonimowy
Miałem kiedyś Skodę 105 S. Po przebiegu gdzieś ok. 10 000 tkm. postanowiłem je zamienić miejscami. I co się okazało? Skódka jechała w miarę prosto, zaś kierownica była obrócona, sądząc po poprzeczce, gdzieś o ok. 30 stopni w lewo. Każde wyprostowanie kierownicy do położenia przed zmianą kół, powodowało że samochód skręcał w prawo. Po założeniu kół do stanu z przed zamiany, wszystko wróciło do normy: kierownica była skierowana do jazdy na wprost i auto nigdzie nie "uciekało". Zaznaczam że to było fabrycznie nowe vozidlo, prosto z salonu. Ta 105 miała niezależne zawieszenie tylnych kół z regulacją ich zbieżności. W serwisie problem przerósł mechaniorków, więc zabroniłem im grzebania w zawieszeniu. Ponieważ miałem własny garaż, trochę wiedzy i odpowiednią literaturę więc wziąłem się do roboty. I co się okazało - opony nie zużywały się jednakowo. "Dotarły" się na swoich miejscach i tak pozostało. Wniski wyciągnijcie sobie sami. I jeszcze jedno :nie polecam gwałtownego hamowania zimówkami na ciepłym asfalcie, no chyba że ktoś lubi ekstremalne wrażenia - hamuje się tak jakby asfalt był galaretą.
wczoraj 14:01 | ocena: 75%
Liczba głosów:72
75%
25%
| odpowiedzi: 14
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pretender Użytkownik anonimowy
~pretender :
No photo ~pretender Użytkownik anonimowy
Mieszkam w górach...bez opon zimowych w w zimie nie ujechałbym nawet kilometra.Więc tych co piszą że nie trzeba wymieniać zapraszam w góry, mały podjazd i lecicie w kosmos.W małym aucie -seicento 1100- mam dębice frigo 2 spisuje się świetnie,w drugim -bravo 2- fulda montero 3 również bez zarzutu.Raz nie zdążyłem wymienić a spadł śnieg,ruszyć z miejsca nie można a co dopiero na wzniesienie wyjechać...pozdrawiam myślących.
wczoraj 13:58 | ocena: 86%
Liczba głosów:257
86%
14%
| odpowiedzi: 10
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mechanik Użytkownik anonimowy
~mechanik :
No photo ~mechanik Użytkownik anonimowy
Jeżeli chodzi o rotację , to powinna się ona odbywać jedynie na kluczowych w państwie stanowiskach . Natomiast zużyte OPONY się wymienia . Podane kierunki rotacji są niestety wymyślone przez "pomysłowych Dobromirów' i nie mają żadnego technicznego uzasadnienia , bowiem opona zdarta w jednym miejscu , już nie odrośnie , a ustawienie jej pod innym kontem i potraktowanie innym ciśnieniem tylko zmniejszy jej powierzchnię przylegania , a co za tym idzie i bezpieczeństwo na drodze .
dzisiaj 07:38 | ocena: 80%
Liczba głosów:15
80%
20%
| odpowiedzi: 7
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Znafca Użytkownik anonimowy
~Znafca :
No photo ~Znafca Użytkownik anonimowy
Nie dajmy się zwariować kryptoreklamom, które mają na celu wyciągnięcie pieniędzy, bujać to my! Wiadomo, że najlepsze na zimę są takie 15 letnie wytarte, z których druty wystają to zwiększa przyczepność, na czysty lód to tylko na samych felgach bo zachowują się jak łyżwy tylko trzeba nauczyć się hamować bokiem. Także kochani, starych opon nie wyrzucamy, zimowych nie kupujemy, aha zimą na lusterku wstecznym oprócz maskotek, choinki zapachowej należy zawiesić solidniejszy różaniec !!!
wczoraj 13:46 | ocena: 75%
Liczba głosów:230
75%
25%
| odpowiedzi: 10
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Pokaż więcej